Завдання олімпіад, турнірів, конкурсів


ЗАВДАННЯ
ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії
2015/2016 навчальний рік

8 КЛАС

Завдання І (максимум балів – 8)


Дайте назву карті (1 бал). Яка територія заштрихована на карті (1 бал)? Укажіть причини та наслідки зображеної на карті події (6 балів).

 

Завдання ІІ (максимум балів – 12)


Визначте авторів наведених висловлювань і події, про які йдеться. Розташуйте ці висловлювання (події) в хронологічній послідовності.
А. «На тому я стою й не можу інакше».
Б. «Якщо не з’явиться хто завтра на річці – багатий чи убогий, чи старець, чи раб – то мені той противником буде».
В. «Оскільки вони поводилися дружньо щодо нас і оскільки я усвідомлював, що краще навернути їх у нашу святу віру любов’ю, а не силою, я дав їм червоні ковпаки та скляні чотки, які вішають на шию, і багато інших малоцінних предметів, котрі їх тішили. І вони так добре поставилися до нас, що це здавалося дивом».
Г. «Те, що я приніс, я приніс не для того, щоб домагатися багатств ваших, пошани поміж вас чи влади над вами. Але Аллах направив мене до вас посланцем, подарував мені книгу (Коран) і наказав мені бути для вас благовісником і застережником…».

 

Критерії оцінювання: визначення авторів – 4 бали; визначення подій –
4 бали; розташування висловлювань у хронологічній послідовності – 4 бали.

Завдання ІІІ (максимум балів – 12)

Уявіть, що Вам необхідно підібрати ілюстрацію до теми «Трипільська культура». Чи підійшла б запропонована ілюстрація? Зважте всі «за» і «проти». Свою думку аргументуйте.








Критерії оцінювання: висловлення власної думки – 2 бали; аргументація власної думки (аналіз зображених елементів ілюстрації) – 10 балів.



Завдання ІV (максимум балів – 18)

Заповніть таблицю: дайте визначення поняттям, якого історичного часу та якої країни вони стосуються.
Поняття
Визначення
Історичний час
Країна
Омейяди



Іконоборство



Майордом



Гусити



Курфюсти



Гвельфи



 

Критерії оцінювання: визначення сутності поняття – 6 балів; визначення часу – 6 балів; визначення країни – 6 балів.


Завдання V (максимум балів – 20)

Деякі вчені порівнюють об’єднання князів у боротьбі з половцями з хрестовими походами. Висловіть власну думку з цього приводу та обґрунтуйте її.
Критерії оцінювання: висловлення власної думки – 2 бали; обґрунтування –
15 балів; висновки – 3 бали.

Завдання VІ (максимум балів – 25)

Український історик Дм. Антонович підкреслював: «Школи та релігійна боротьба кінця ХVІ ст. викликали сильний національно-культурний рух в Україні, наслідки якого виявляються в політичних подіях ХVІІ ст.». Чи погоджуєтеся Ви з думкою історика? Аргументуйте свою точку зору.



Критерії оцінювання: наявність власної позиції – 4 бали; обґрунтування власної позиції – 8 балів; використання історичних фактів – 5 балів; логічність викладу матеріалу – 5 балів; аргументація висновків – 3 бали.



ЗАВДАННЯ
ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії
2015/2016 навчальний рік

9 КЛАС


Завдання І (максимум балів – 6)



Яка подія зображена на картосхемі (2 бали)? Визначте значення цієї події (4 бали). 




Завдання ІІ (максимум балів – 12)

Визначте авторів наведених висловлювань і події, про які йдеться. Розташуйте ці висловлювання (події) в хронологічній послідовності.
А. «Ваші вівці … зазвичай такі лагідні … кажуть, стали такими ненажерливими і неприборканими, що поїдають навіть людей, розорюють і спустошують поля, будинки та міста».
Б. «Військо Запорозьке ніколи не зречеться свого давнього достоянія (Правобережної України – авт.). Не так воно станеться, як Москва у своїх мирових умовах із поляками постановила, – зробимо так, як нам треба!».
В. «Ми довели до кінця роман революції, тепер необхідно подивитися, що в ньому є реального».
Г. «Як не буде в українських полках потреби, всі вони розпускаються по своїх домівках, але вже назавжди залишаться приналежними війську і за першою потребою повинні з’явитися на службу і утворити знову свої полки, для чого вони повинні мати в постійній готовності зброю, одяг і коней, утримуючи це все своїм коштом, але звільняючись від усяких інших повинностей держави».

Критерії оцінювання: визначення авторів – 4 бали; визначення подій –
4 бали; розташування висловлювань у хронологічній послідовності – 4 бали.

Завдання ІІІ (максимум балів – 12)

Уважно проаналізуйте карикатуру. Життєвий шлях якої історичної особи вона зображує? Свою думку аргументуйте.



Критерії оцінювання: назва історичної особи – 1 бал; аргументація власної думки (аналіз зображених елементів карикатури) – 11 балів.

 

Завдання ІV (максимум балів – 18)


Заповніть таблицю: дайте визначення поняттям, якого історичного часу та якої країни вони стосуються.
Поняття
Визначення
Історичний час
Країна
Санкюлоти



«Царство банкірів»



Тред-юніони



Декабристи



Гайдамаки



Юнкери



 

Критерії оцінювання: визначення сутності поняття – 6 балів; визначення часу – 6 балів; визначення країни – 6 балів.



Завдання V (максимум балів – 20)

Чому відомий історик України О. Я. Єфименко назвала членів громадсько-культурного об’єднання «Руська трійця» трьома ластівками, «що відкрили весну відродження галицько-руської народності»?
Критерії оцінювання: наявність власної позиції – 4 бали; обґрунтування власної позиції – 8 балів; використання історичних фактів – 5 балів; логічність викладу матеріалу – 5 балів; аргументація висновків – 3 бали.

Завдання VІ (максимум балів – 25)

Автори монографії «Б. Хмельницький» (В. Смолій та В. Степанков) зазначали, «що інтереси централізованої монархії, що переростала до абсолютизму, та Української республіки з її демократією і особливостями соціально-економічних відносин породжували боротьбу між ними». Чи згодні Ви з наданим висловлюванням? Свою думку аргументуйте, одночасно порівнюючи політичний та соціально-економічний устрій Московії та України в середині ХVІІ ст.

Критерії оцінювання: наявність власної позиції – 2 бали; наведення аргументів – 7 балів; порівняння – 10 балів; логічність викладу матеріалу –
3 бали; висновки – 3 бали.



Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства
у 2015–2016 навчальному році
9 клас

І. Дайте визначення понять:
1. Юридичний механізм – це…
2. Омбудсмен – це…
3. Підзаконний нормативний акт – це…
4. Звичаї – це…
8 балів

ІІ. Закінчіть речення:
1. Народ здійснює владу безпосередньо і через…
2. Право приватної власності набувається…
3. Конституція України має найвищу…
4. Кожному заарештованому чи затриманому має бути…
8 балів

ІІІ. Визначте сутність понять і порівняйте їх: назвіть спільне та відмінне, відповідь аргументуйте:
1. Договір ренти – договір оренди.
2. Особисті немайнові права – майнові права.
3. Законопроект – закон.
4. Правова система – система права.
12 балів

ІV. Подайте у вигляді таблиці та класифікуйте види договорів.

                                                                                                                                     6 балів
V. Дайте юридичну оцінку запропонованим ситуаціям:

1. 20-річний студент зробив замовлення в кафе на суму 201 грн 09 коп. Після того, як його замовлення було виконано, він устав і пішов, не розплатившись.
Дайте юридичну оцінку запропонованої ситуації, чи буде нести студент відповідальність? Якщо буде, то яку?
2. У 2007 році помер батько й не залишив заповіту. Право власності на будинок було на батькові, мама з татом була розлучена. Я (дочка) не переоформляла будинок, бо родина знаходилась у фінансовій скруті. Будинок знаходиться в селі, на момент смерті батька я проживала й зараз проживаю в цьому будинку. Підкажіть, будь ласка, як можна оформити всі документи на мене? Дякую.
Дайте юридичну пораду. При яких обставинах будинок стане власністю громади?
                                          20 балів
VІ. Практичне завдання

Напишіть договір безпроцентної позики.



 Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства
у 2015–2016 навчальному році
10 клас

І. Згідно зі ст. 164 СК України мати, батько можуть бути позбавлені судом батьківських прав, якщо…

9 балів
ІІ. Дайте визначення понять:
1. Дискримінація – це…
2.Наказ – це…
3. Адміністративна одиниця – це...
4. Бюджет – це8 балів
ІІІ. Визначте сутність понять і порівняйте їх: назвіть спільне та відмінне, відповідь аргументуйте:
1. Шкода – збиток.
2. Суб’єкт права — суб’єкт правовідносин.
3. Державна служба – комунальна служба.
4. Расизм – шовінізм.
                                                                                                                              12 балів

ІV. Подайте у вигляді схеми правопорушення та види юридичної відповідальності за їх скоєння.
6 балів

V. Дайте юридичну оцінку запропонованим ситуаціям:

1. Біб власним автомобілем збив Ткаченка, якому у зв’язку з цим було заподіяно шкоду. Через деякий час Ткаченко звернувся до суду з вимогою про її відшкодування. Але Біб заявив, що він був визнаний невинним у ДТП і звільнений від кримінальної відповідальності, а тому на нього не може бути покладено обов’язок відшкодування шкоди, оскільки ст. 23 КК України передбачає вину як обов’язкову умову відповідальності. Яке рішення повинен винести суд?
2. 2 липня 16-літній Верещак із товаришами грав у футбол на вулиці поблизу будинку Леонової, яка нацькувала на них собаку, а той порвав Верещаку штани й укусив його.
7 липня на тому самому місці Леонова знову нацькувала собаку на Верещака та його товарищів. Захищаючись від собаки, Верещак виламав із паркана палицю й почав нею розмахувати, кілька разів ударив собаку по морді. Розлючена Леонова почала обзивати Верещака та продовжувала нацьковувати на нього собаку, який знову порвав на ньому одяг і вкусив його. Тоді Верещак ударив палицею Леонову по голові, спричинивши їй тілесні ушкодження середньої тяжкості.
Суд засудив Леонову за заподіяння легкого тілесного ушкодження Верещаку, а Верещака – за нанесення Леоновій умисного середньої тяжкості тілесного ушкодження.
І Леонова, і Верещак оскаржили вирок суду. Яке рішення має прийняти апеляційний суд?20 балів

VІ. Практичне завдання.
1. Напишіть заяву про прийом на роботу на посаду хірурга.10 балів




Завдання  ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з основ правознавства
2015/2016 навчальний рік
11 клас

І. Розкрийте поняття воєнного стану, порядок його введення та гарантії прав і свобод громадян в умовах воєнного стану (у вигляді таблиці):
з\п
поняття воєнного стану
порядок його введення
гарантії прав і свобод громадян в умовах воєнного стану





8 балів
ІІ. Закінчіть речення:
1. Адміністративні стягнення – це…
2. Аналогія закону  – це…
3. Внутрішньо переміщена особа – це…
4. Мінімальна заробітна плата – це…

8 балів
ІІІ. Визначте сутність понять і порівняйте їх:
1. Необхідна оборона – крайня необхідність.
2. Недійсний шлюб – припинений шлюб.
3. Визнання фізичної особи безвісно відсутньою – оголошення фізичної особи померлою.
4. Система права – система законодавства.

12 балів
ІV. Подайте у вигляді розгорнутої схеми  склад адміністративного проступку.
До елементів схеми доберіть конкретні приклади.
6 балів

V. Дайте юридичну оцінку поданим ситуаціям:
1.        Дизайнер-декоратор Мальований уклав із власником кафе Петренком договір на виготовлення й установлення вітрини-вітража протягом наступного місяця. За цю роботу,  яку Мальований мусив виконати на свій ризик, Петренко зобов'язався виплатити дизайнеру 7 тис. гривень. У договорі зазначалось, що Мальований зобов'язується здійснити  роботу зі своїх матеріалів і своїми засобами. Виконавши її майже наполовину,Мальований захворів і протягом двох тижнів був непрацездатним. Після одужання він продовжив розпочату роботу. Водночас Мальований звернувся до власника кафе з вимогою виплатити йому гроші за час перебування на лікарняному. 
 1.Які правовідносини виникли між Мальованим і Петренком, яким нормативно-правовим актом вони регулюються?
2.Назвіть договір,укладений між ними,здійсніть його правову характеристику.
3.Обгрунтуйте,чи підлягає задоволенню вимога Мальованого щодо виплати йому грошей за час перебування на лікарняному?

2.  17-річний Євген,16-річний Петро та 15-річний Сергій вирішили заволодіти спортивним велосипедом,  який надавала в користування на підставі договору прокату спортивна школа олімпійського резерву. З цією метою Євген прийшов у  спортивну школу,   взяв на прокат велосипед і оплатив послугу з розрахунку на три години. Після закінчення оплаченого часу хлопці не повернули велосипед.  
1. Здійсніть правову оцінку дій хлопців. 
2. Схарактеризуйте склад вчиненого правопорушення.
20 балів
VІ. Практичне завдання:
Складіть заяву-скаргу на ім’я  керівника установи (організації) про порушення умов трудового договору.
10 балів

Немає коментарів:

Дописати коментар